FAQ – Ofte stillede spørgsmål

Kommer den lejlighed eller værelse, I gerne vil have ikke op, når I prøver at booke online? Er I en gruppe, som ikke lige kan finde ud af, hvad der passer til jer? Har I specielle ønsker eller behov? Så kontakt os endelig – vi kan måske flytte lidt rundt på eksisterende bookings eller foreslå alternativer. Ring 40798081 eller send en mail til ostergaard@oeg.dk

Her nedenfor er de spørgsmål vi ofte får, vi håber du finder svar på det du søgte.

Er hunde og andre husdyr velkommen?

Nej husdyr er desværre IKKE tilladt på Østergård B&B. Uden undtagelse.

Hvor på stedet må man ryge?

Man må gerne ryge udendørs.

Det valgte tidspunkt jeg ville booke overnatninger på var ikke ledigt, kan I gøre noget?

Ja, vi kan i hvert fald prøve – måske kan vi rokere lidt rundt eller finde andre løsninger. Ring endelig på 40798081 eller send en mail.

Kan man booke til en stor gruppe?

Ja, vi har tit familier, kortklubber eller lignende på besøg. Når vi ved, hvordan personerne fordeler sig på alder og famileskab, kan vi lave et forslag.
Vi har et stort opholdsrum med tilhørende lille køkken, hvor en gruppe på op til 18 personer kan spise sammen.

Er morgenmad inkluderet?

Både ja og nej.
Bestiller du et dobbeltværelse, kat.D, er morgenmad altid inkluderet.
Bestiller du en lejlighed, kat.A,B,C,C1 eller C2, er morgenmad ikke inkluderet i den pris, der kommer frem. Men du kan altid tilkøbe, vi skal bare vide det senest aftenen før.

Hvor kan man spise aftensmad på Læsø?

Fra påske til efterårsferien er der et bredt udvalg – virkelig noget for enhver smag og pengepung. Men i vintertiden er der kun få steder, der holder åbent.
Mange af restauranterne sælger også ud af huset, det giver mulighed for at nyde maden i fællesrummet eller i lejligheden – og ingen skal køre hjem.

Er der sengelinned og håndklæder?

Bestiller du et dobbeltværelse, kat.D, er sengelinned og håndklæder altid inkluderet.
Bestiller du en lejlighed kat.A,B,C,C1 eller C2, er sengelinned og håndklæder ikke inkluderet. Det kan dog tilkøbes for kr 85,- pr sæt.

Skal vi selv gøre rent?

Nej, slutrengøring er inkluderet i prisen. Dog er der noget, I selv skal sørge for i køkkenet. Det er affald, opvask og rengøring af ovn.

Hvad hvis vi bliver forhindret og allerede har booket?

Afbestillingsregler: Ved reservationen opkræves et depositum på ca 30% af opholdets pris. Ved afbestilling indtil 30 dage før ankomst tilbagebetales hele det indbetalte beløb. Ved afbestilling mellem 30 dage og 7 dage før ankomst refunderes det indbetalte acontobeløb ikke. Ved afbestilling senere end 7 dage før ankomst faktureres fuld pris for hele opholdet.

Hvad gør vi, hvis færgen ikke sejler pga. vejret eller lign.?

Det sker heldigvis ikke ret tit, men vi finder altid en løsning. Det vigtigste er, at I straks informerer os.

Hvornår kan vi komme ind?

Det korte svar er “efter kl 14”. Men vi gør alt for, at I kan komme ind, når I ankommer med færgen. I højsæsonen er det dog sjældent muligt at nå det hele på et par timer, derfor er det en stor hjælp, hvis I i forvejen informerer os om ankomsttidspunkt, så rengøringen kan planlægges optimalt.
Hvis I kommer med sidste færge, som er noget ud på aftenen, skal der gives besked.

Hvornår skal vi være ude?

Normalt kl 10.30, men har I særlige behov eller ønsker, så spørg om det er muligt at blive længere.

Er det muligt at låne barneseng og høj stol?

Ja, det koster ikke noget, men I skal selv medbringe dyne og hovedpude.
Giv besked i forvejen, så er det på plads ved ankomst.